Pre Camp, Canon cup, Elitidrottsskola och uttagen till London!


Hej!
Nu har det hänt massor med idrotten under en ganska kort period.
Det har varit en för Camp inför Paralympics där alla kandidater samlades för att träffa varandra, få information om allt möjligt som har med Paralympics att göra samt prova kläder inför London.

Det var en mycket trevlig helg där jag fick träffa både folk jag redan känner men även en del nya så det var riktigt kul!

Sedan har vi haft Canon cup här i GBG. Det är en barn och ungdomsturnering i goalball och för första året även för judon.
För judofolket hade vi även ett litet träningsläger och hela helgen blev mycket uppskattad! Vi hade deltagare från olika delar av Sverige och i judon hade vi även 3 finska ungdomar och i goalballen var det lag även från Danmark och Holland. Riktigt kul!

Jag har också varit uppe i Stockholm för Elitidrottsskolans första träff. Vi som blivit uttagna eller vad man ska säga till att vara med i denna är unga elitidrottare från olika Paralympicsidrotter.
Vi fick där chansen att lära känna varandra men också att tävla lite, lyssna på föreläsningar och få en del information om vad Elitidrottsskolan är.
Det var en otroligt trevlig helg, jag tror inte att jag skrattat så mycket på väldigt länge =)

Sist men inte minst har jag blivit uttagen till Paralympics i London 2012! Det känns riktigt kul men också skönt att veta så att jag kan lägga upp en bra plan inför London!

Nicolina

Kommentarer