Träningen går bra och mindre än en månad till US-open

Hej!

Nu är påsken över och de 4 judo och skolfria dagarna var väldigt sköna!
Men nu är jag igång igen och det känns rätt bra.

Dessutom har det blivit vår och nu är det mindre än en månad kvar till US-open i Florida.  
Jag ser fram emot tävlingen men det blir nog inte jättemånga att tävla mot i -63 kg. Men man får se, det kan vara så att det kommer många landslag från Sydamerika och det skulle ju vara jätteroligt!
Särskilt hoppas jag få möta Brasilien Cuba och Venezuela som alla är kvalade för Paralympics i London nu i höst.
 Det skulle vara väldigt bra om jag kan få möta de nu i vår men vi får se hur det blir.

US Open kommer bli en otrolig upplevelse eftersom den går samtidigt och på samma plats som seende US-open! Det kommer alltså vara grymt mycket folk och galet bra judo där i Florida.
Som vanligt kommer det vara träningsläger efter tävlingen och det skulle verkligen vara roligt om jag får chansen att träna tillsammans med några av världens bästa seende!

Det är kul att USA satsar så mycket på synskadejudon och att man inom judon vill öka samarbetet mellan seende och synskadejudon!
Och det är ju bara helt rätt eftersom vi för det mesta tränar tillsammans med seende och skillnaderna i själva fighten är så väldigt små!

Läs om Svenska idrottare uttagna till Paralympics http://www.shif.se/templates/PageWide.aspx?id=7073&epslanguage=
SHIF länk truppen till Paralympics


Kommentarer