2012 US open 12 maj tävling med efterföljande träningsläger



Hej!
Nu har jag kommit hem från Miami där det var US open i judo.
Jag såg fram emot den här tävlingen som var första gången en synskade och seendetävling skulle gå på samma plats och samtidigt.
Men då jag kom dit visade det sig att vi var väldigt få synskadade där, 4 tjejer och 6 killar… Det var för övrigt bara i -100 kg män som det var fler än en synskadad (de hade 2).

Så då tävlingsledningen frågade om jag ville ställa upp i seende US open kändes det som att jag lika gärna kunde göra det.
Det var såklart nervöst innan tävlingen men det gick riktigt bra.

Jag förlorade dock min första match men jag får allt säga att den kändes riktigt bra och jag gav tjejen från Canada som jag fightades mot en bra match.
Men som sagt förlorade jag och tyvärr blev det som det ibland blir i judon, att man inte får fler matcher om man förlorar sin första…
Men jag gjorde vad jag kunde och körde riktigt bra. Nu vet jag vad jag ska träna lite extra på inför London och Paralympics.

Efter tävlingen var det träningsläger och även där gjorde jag mycket bra ifrån mig.
Kastade och blev kastad, höll fast och hölls fast, strypte och ströps, fick in armlås och åkte på armlås =)

Jag kände att jag är duktig på judo, även om man jämför med många duktiga seende. Så det var kul.

Jag blev dock väldigt trött under den här resan vilket såklart inte är så konstigt med tanke på all tuff judo, alla intryck, det varma klimatet, tidsomställning och allt sånt där. Dessutom är jag ju faktiskt blind vilket otvivelaktigt gör att man blir ännu tröttare än alla de andra då man ständigt måste vara fokuserad på ett helt annat sätt.

Många bilder har jag nu lagt in från veckan i Miami bildbeskrivning kommer senare.
































länk till resultatlistan-63
http://www.judoworldcupmiami.com/usopenresults/us%20open%20women%20-63%20kg.pdf

Kommentarer