Judo är kul!


Att hålla på så "tokmycket" med en idrott och verkligen satsa allt så som jag gör känns kanske lite segt ibland (ok det var nog en liten underdrift) men så kommer de där stunderna när man inser varför det just är judo jag håller på med och att det faktiskt är kul.
För det är roligt, det är det.

Jag har mer än en gång hört både från tränare och träningskompisar att ”den som tycker att judo är roligt tränar för lite judo”
Och i många fall har de rätt, det är jobbigt och det sliter på en men på samma gång är det ju det som gör att det är just judo, den idrotten som är så kul!

Man kan inte tycka att det bara är kul att träna och träna dag efter dag få smäll efter smäll, svettas, flåsa och ständigt känna att man inte är tillräckligt utvilad för nästa pass, nej då skulle man vara knäpp.
Men endå, det är så mycket som är roligt med judon och det kan nog de flesta som håller på, hålla med mig om.
Det handlar bara om att försöka hitta de där roliga sakerna och ibland är det inte så lätt men det finns ofta något.

När det känns riktigt bra för mig är då det känns som att det funkar för mig både var det gäller tekniker men också vad det gäller styrkan och konditionen. Nu funkar det faktiskt rätt bra för mig och det är väldigt skönt speciellt för att det känns som att all den här träningen verkar ha gett resultat.

London 2012 Paralympic Games: Paralympic Judo närmar sig och det mer och mer för varje dag och just nu känns det faktiskt rätt bra =)

Kommentarer