GULD i Brasilien

Det är varmt och väldigt fuktigt i luften så man blir snabbt genomsvettigt.
 

På Påskafton var det tävling och ett stort antal deltagare. Jag gick fyra matcher och vann dem alla, det kändes riktigt bra. Extra roligt att en ny tjej i min viktklass -63 kg från Argentina var där. Fler tjejer klassade B1 (blinda) dyker upp hela tiden vilket gör mig glad! Tyvärr fick jag inte möta Brasiliens bästa tjej hon var skadad igen,  jag ser henne bara på mästerskapen och har ännu aldrig gått mot henne. Nu följer tre dagar träningsläger vilket alltid är roligt då vi hinner träffas och prata lite mer avslappnat än under matchdagen. Alltid visas det någon lite smart teknik eller ibland konstiga tekniker som  man kanske aldrig testat förr. Det brukar vara värdlandet som håller i träningarna och vissa pass tillfrågas någon tränare eller aktiv från annat land att visa sin teknik eller ta hand om en del i träningen. Det är hårda träningspass men samtidigt väldigt roligt att vara i judo gemenskapen där jag har lärt känna många vänner under de 7-8 år jag varit ute och tävlat internationellt. Det är så roligt att träffa alla internationella vänner, nu lunch sedan vila inför nästa pass.

Bildbeskrivning: 1.Jag står med medalj om halsen 2. Gruppbild från träningslägret ca 70 personer. 3. Alla sitter på en lång rad i väntan att hälsa innan träningen startar.





Kommentarer