Sommar!

Nu är det äntligen sommar även om det kanske inte är så varmt.               
Det känns bra med lite lugnt ett tag efter en mycket ansträngande termin, men den har varit rolig också! Jag har en trevlig klass, bra lärare och själva kursen som jag läste nu senast har varit intressant. 

Sedan jag kom hem från Korea har jag naturligtvis tränat en hel del men jag har ingen stor tävling förrän EM i november. Svenska Mästerskapen i judo går ju i sommar men jag valde att inte ställa upp det här året eftersom jag fick chans att åka på ett träningsläger i Frankrike samma vecka. Då lägret i Frankrike är i ungefär en vecka med två träningar om dagen känner jag att det nog ger mig mer just nu, jag hade förstås kunnat få några bra matcher på SM men ett helt läger är nog trots allt bättre. Till Frankrike kommer jag att ta med Alice som jag tränar med på Sakura. Hon är också -63 kg och en supertrevlig tjej. Det är jätteroligt att hon hänger med för första gången.

Det är alltid svårt att hitta bra träningspartner/ledsagare, dels ska personen vara bra på judo, dels ska vi funka ihop och dels ska hon inte vara skadad eller ha andra jobb som hindrar att vi tränar eller åker iväg. Därför är jag alltid på jakt efter folk, jag tycker att det är jättebra om man har ett gäng att välja på då alla inte kan samtidigt. Ett annat problem är ofta att tjejerna som jag tränar tillsammans med ofta har egna tävlingar som de måste åka på vilket naturligtvis är viktigt att de kan göra och då är det bra att ha en annan att ringa. Så om du är en duktig judotjej som är intresserad av extrajobb så får du gärna höra av dig. 

Nu i juni har jag börjat fokusera lite mer på styrketräningen då det ligger rätt i tiden eftersom jag inte har någon stor tävling på ett tag. Det är inte alltid kul att vara på gymmet men vi är en liten grupp judotjejer som "gymmar" ihop vilket gör det hela lite roligare. Dessutom är det kul att jag känner att jag blir bättre och bättre.

Kommentarer