Tyvärr ingen tävling i helgen men jag var där ändå


I helgen var det judotävling Västkupp i Göteborg men tyvärr kunde jag inte ställa upp eftersom jag varit sjuk lite för länge. Men jag var där en sväng för att titta och heja på alla jag visste skulle dit. Jag träffade bland andra en blind 13 årig kille från en judoklubb som körde några bra matcher. Det är så roligt att synskadade ungdomar är med och tävlar på vanliga judotävlingar runt om i landet och det är kul att se att domarna, motståndarna och andra tränare ser det som en självklarhet och får det att fungera för de här ungdomarna.
Någonting annat som jag tyckte var roligt var att jag träffade flera personer som berättade att de läser den här bloggen. Det var flera som jag aldrig tidigare träffat och som kom från olika delar av landet. Det känns lite roligt när man förstår att det faktiskt är ett gäng som läser det jag skriver. Bild Kevin och jag som står bredvid varandra framför tävlingasmattan


Kommentarer