Öppna tyska 2016


Hej
För ungefär en vecka sedan kom vi hem från Tyskland där det var tävling och läger för synskadelandslag från hela världen. Vi var 17 nationer och jag tror de sa att vi var 79 personer på träningslägret. Det var tyvärr inte läge för mig att tävla då jag just kommit tillbaks i full träning efter skadan, men de fyra andra i Svenska teamet tävlade och alla tre juniorerna kom hem med medalj.
Det var jättekul att känna att vi faktiskt var ett rätt stort gäng från Sverige den här gången. Det är kul att vi blir fler och fler! Extra kul är det att det är såpas många unga personer som börjat träna!
Som sagt fick jag inte tävla men på lägret fick jag vara med och äntligen köra för fullt! Det var galet roligt att få köra mycket randori och vi var faktiskt många tjejer på lägret, kanske en tredjedel. Så man kunde köra mot olika personer en hel träning! Bild på Svenska truppen här står aktiva hemmatränare samt ledsagare. Våra juniorer heter Oscar, Kevin och Johannes!



Kommentarer