Dags för läger i Frankrike




Nu är det dags i morgon igen att åka på träningsläger och den här gången är det Frankrike Brissac som gäller. Jag vet inte hur många nationer som kommer eller vilka, men det blir säkert bra hur som helst. Det känns riktigt bra att äntligen få åka på läger igen, det var några veckor sedan senaste som var i Stockholm och jag känner att jag behöver mycket träningsläger för att komma i maximal toppform inför Rio. Jag har funderat lite på det där med läger, det är såklart skönt att vara hemma och träna med allt som det innebär, men för att bli bäst så behöver jag fler motståndare att träna med och då speciellt många tjejer i min storlek och som är duktiga på judo och för det måste jag iväg mer! Det kanske inte är en tillfällighet att seendelandslaget är bortresta typ hela tiden.

Om vi vill bli bäst så måste vi nog också tänka så. Men det kräver ju en del, både tid, pengar och inte minst ledsagare som kan resa bort från jobb eller studier. För det räcker ju inte att jag kan utan jag måste ju ha med mig någon också. Ja vi får lägga upp en långsiktig plan inför nästa fyraårsperiod men nu är allt fokus på Rio och inför det har jag förhoppningsvis tillräckligt med läger =)

Kommentarer