Hösten är här!


Nu är det verkligen höst här i Göteborg, det blåser och temperaturen har definitivt sjunkit ett antal grader. Jag har lite svårt att bestämma mig för om jag tycker att hösten är supermysig med alla varma kläder, att ha en anledning att sitta inne och dricka varmt te eller om det helt enkelt är för kallt och tråkigt.

 Men jag tror nog ändå att jag bestämmer mig för att tycka om hösten och fokusera på att njuta av allt det där mysigt höstiga.

Jag är glad att kunna berätta att jag och ICA maxi Allum skrivit på ytterligare ett års sponsringssamarbete och vi planerar att utöka detta samarbete på något sätt men vi är inte riktigt säkra på detaljerna än. Men när jag vet mer så kommer jag skriva om det här så att ni får veta lite mer.

 Jag hade tänkt åka till England och träna en sväng nu i oktober vilket hade varit bra i min uppladdning för VM i november men tyvärr fungerade inte detta med ledsagare så jag blir hemma i Göteborg och förhoppningsvis fungerar det bra det med.

Men det är lite segt det där när det inte hänger på mig utan på den som hjälper mig… Fast jag ska väl inte klaga, oftast fungerar det bra och jag får väl helt enkelt bli ännu bättre på det där med god framförhållning och planering.

Jag hade även tänkt åka ner till Skåne och tävla förra helgen men då antalet anmälda var extremt lågt ställdes denna tävling in vilket var riktigt synd! Men det är som det är. Våra tränare pratar en del om hur dumt anmälning systemet är, man kan på nätet se hur många och vilka som anmält sig till de olika judotävlingarna redan före sista anmälningsdagen vilket gör att många sitter hemma och väntar på att många och gärna duktiga personer anmält sig i deras viktklass så att de själva känner att det är värt att anmäla sig. Nu blir det ju tyvärr så att det är många som sitter hemma och väntar så ingen anmäler sig egentligen utan folk bara väntar in varandra så det blir inte ens alltid av med tävlingarna som får ställas in på grund av för få anmälda.

Det bästa borde ju vara att man först då sista anmälningsdagen gått ut kan se vilka som är anmälda i de olika vikt och åldersklasserna.

För det är ju inte heller rimligt att göra som den andra extremen, det vill säga systemet de använder i USA där man inte vet hur många eller vilka man har i sin viktklass fören man är på plats på tävlingen och då kanske får veta att den enda i ens viktklass är en klubbkompis som man får köra bäst av tre mot…

 

Kommentarer