Vi reser till Lissabon VM


Nu börjar årets viktigaste tävling äntligen närma sig och jag är så redo!
Jag känner verkligen att jag gjort allt jag kan för att det ska kunna gå så bra som möjligt!
Jag tävlade för några helger sedan och det gick bättre än jag hade vågat hoppas på och resultatet blev silver i både min viktklass och öppen. Det var riktigt skönt att få några matcher i kroppen och inte minst de där vinsterna =) Jag har nu bara en enda judoträning kvar innan vi åker så nu känns det verkligen bara som att jag väntar på att planet ska lyfta!
I måndags skrev jag hemtenta i ögats anatomi, fysiologi och optik. Det var en riktigt svår tenta och det faktum att allt var på norska var inte någonting som gjorde det enklare… Men jag fick just svar att jag är godkänd så nu kan jag släppa det och jobba vidare med de andra uppgifterna som ska vara klara före nästa träff som är i december.
På lördag är det äntligen min tur att tävla och redan dagen innan alltså fredagen är det Oscars tur så då kommer jag såklart vara där och heja på honom. Matcherna kommer att livesändas på en länk jag ska försöka lägga upp här inför tävlingsstart och jag hoppas såklart på att ni kollar både fredag och lördag.

Kommentarer