Hurra publicerad! Journal of Science and Medicine in Sport (2019)


Jag är så glad att nu kunna presentera artikeln angående parajudoskador datainsamling genomfördes för tre år sedan under judotävling. Nu är sammanställningen publicerad i medicinsk tidskrift med hjälp av min handledare Kristina Fagher.  Stolt att få min uppsats inför kandidatexamen Leg physioterapeut, bachelor degree, published paper. Jag kommer snarast försöka kopiera artikeln till denna sida så alla ni som svarat på enkäten om judoskador kan läsa artikeln.  Självklart skall du som deltagit kunna läsa vad vi kom fram till. Under veckan som kommer hoppas jag kunna lösa detta.    
J


Bild Kristina och jag Juni 2016 då vi samlade in data från aktiva para judoka till min uppsats.

STORT tack till alla som svarade på min enkät

Journal of Science and Medicine in Sport
Prevalence of sport-related injuries in paralympic judo: An explorarory-study
Kristina Faghera,, Osman Hassan Ahmedb,c, Nicolina Pernheimd, Emma Varkeyd,e


Kommentarer