Paralympics i media!


Hej!
Nu det senaste är det en del media som hört av sig till mig för att göra inslag om Paralympics i London dit jag åker nu på fredag.
Det är inte bara mig som media vill uppmärksamma och jag tycker såklart att det är superkul att handikappidrotten får medieuppmärksamhet även om det är jättemycket mindre än vad friskidrottarna får. Men som sagt det är kul att vi får lite utrymme i media.

Dock tycker jag att vissa prioriteringar ser lite konstiga ut, man tänker inte visa någonting från goalballen där Sverige har två lag med, både ett damlag och ett herrlag men man kommer visa blindfotbollen där vi inte har något lag… är inte det lite konstigt?

Judon kommer visst visas den dagen jag tävlar men då bara under semi och finalpass men det är jättekul att de visar, dock är det på SVT play och det ser ut att bli utan kommentator… Är inte det lite konstigt?

Nu laddar jag jättemycket och ser fram emot att åka till England nu på fredag, men det är såklart lite pirrigt…
Jag tänker och tänker på allt som jag vill och allt som jag verkligen inte vill ska hända och det blir ofta svårt att somna på kvällen…

Kommentarer

  1. Spännande att du åker på fredag:):):)
    Tråkigt att de inte kommer att visa det på tv och att de inte ens har kommentator på play. Hoppas du får en underbar til i London o att det går galant på tävlingarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. SVT visade inte mycket av judon från OS heller, ingen vidare tröst men det speglar väl deras prioriteringar.

    Om jag fattade rätt kommer de att visa en del via Paralympics egen hemsida. Vet dock inte hur mycket judo det blir.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar