Guld på Öppna tyska och på Grand prix i Brasilien!


Hej hopp!
Nu har det gått ett tag sedan London och jag får allt säga att 2013 än så länge känns som ett bra tävlingsår för min del.
Det var  inte tänkt att bli ett år som jag skulle prestera på tävlingsmässigt utan främst ett där jag Skulle satsa på att ha kul i min judo och träna för att bygga upp mig på ett bra sätt både fysiskt och inte minst mentalt.
Men trotts de låga förväntningarna på resultat i tävlingarna har det gått riktigt bra för mig, det blev guld på öppna tyska den 13/4 och ett till guld på Grand Prix i ST Paulo i Brasilien 14 dagar senare.
Båda tävlingarna följdes av mycket givande träningsläger och nu har jag lite nya idéer kring min judo att tänka igenom, diskutera kring och förhoppningsvis utveckla här hemma i göteborg.

Jag har funderat lite kring varför det har gått så bra på de här senaste tävlingarna trotts att jag inte förväntades prestera och det jag kom fram till är följande:
1. jag ger alltid max på tävlingar, varje match är lika viktig och jag gör allt jag kan.
2. Jag hade ingen press på mig att prestera utan jag gjorde det för att jag själv ville.
3. jag tycker att judon är rolig igen, det var riktigt jobbigt före och efter London men nu har jag upptäckt hur mycket judon faktiskt betyder för mig och hur roligt det är!
Det är klart att det kan kännas tungt ibland, kanske ganska ofta till och med men judon är min sport och jag tycker väldigt mycket om den! Jag skulle inte klara mig länge utan att ha judon i mitt liv!

Nästa stora tävling blir US open i juli som också den följs av ett träningsläger vilket jag ser fram emot! US open kommer att ligga i samband med J-VM för synskadade där vår Oscar W kommer att delta och på US open blir det Erica och jag.

Nu är det dags för lite konditionsträning och på måndag är det dags för judo igen, känns bra med en helg ledig från judon men det ska bli skönt att dra igång igen på måndag =)



Kommentarer