EM GULD 2013 EGER


Jag tog guldet för tredje gången i rad, jag är så väldigt glad.
Det är så härligt när jag känner att all min träning ger resultat.
Jag vann alla mina matcher snabbt!
De jag mötte var Svetlana Chesnichenko (Ryssland), Caglar Yur (Turkiet), Elena Bogdanova (Ryssland) och Päivi Tolppanen (Finland)
Ryskona Svetlana och Elena gick jag mot för första gången i våras på Öppna Tyska.
Päivi från Finland är numer en kompis som jag alltid har roligt med. Ofta hänger vi ihop vid tävlingar och hon jobbar som sjukgymnast som jag skall göra när jag blir klar. Turkiskan Caglar var en ny överraskning och B1 (klassad blind som jag)
Hon var duktig och jag är så glad att länderna så smått äntligen låter de som ser sämst får utvecklas och komma ut internationellt och känna på motståndet.
Många länder säger att deras förbund inte tar ut de blind för B2or och B3or kommer vinna över dem eftersom vi tävlar tillsammans än så länge. Två tävlingsdagar är kvar så det blir att hänga i hallen och heja, det är mycket roligt folk här!

Bild1. Jag framför Svenska flaggan med min guldmedalj. Bild 2 Michelle min träningspartner och ledsagare o jag  står framför svenska flaggan. Bild 3 Vi hittade en stor tomte utanför en affär som vi fotograferade tillsammans med. Bild 4 Michelle o jag kör ett Judopass i Hotellet i en stor sal där judomattor ligger utlagda.
 




 

Kommentarer