Stipendieutdelning och Lugi camp

Nu händer det mycket i helgen på torsdagen fick jag Lions stipendie
så här stod det i Göteborgsposten.


"Frölundatjej fick Lions Bragdlejon
Nicolina Pernheim (judo) och Zebastian Modin (längdskidåkning) har tilldelats Lions Bragdlejon om 20 000 kronor vardera. Båda är idrottare med meriter bland den absoluta världseliten inom sina respektive idrotter i klasser för idrottare med synnedsättning.
Nicolina Pernheim, från Västra Frölunda, och Zebastian Modin från Frösön/Östersund fick sina priser i samband med invigningen av Lions årsmöte, Riksmöte, i Linköping på torsdagen"


Jag är väldigt tacksam över detta stipendium som är mycket viktigt för min fortsatta satsning. Det kostar att elitsatsa och detta stipendium blev jag väldigt glad för. Jag har haft ett mycket bra tävlingsår bakom mig med toppresultat.


Efter en natt på fint hotell i Linköping tog vi tåget till Lund för att vara med på träningslägret LUGI-Camp som är ett jättestort internationellt träningsläger som återkommer varje år. Det passar väldigt bra i år när Mikaela och jag bor hos min syster Emelie som har sitt studentrum nära träningshallen.


På söndag kommer vi hem till Göteborg igen och då gäller det att baka något gott att bjuda på till min sista VFU dag.


Kommentarer