5-8 Juni Judoläger för personer med synskada i Göteborg

Söndag har vi sista dagen på judolägret för synskadade på Frölunda judoklubb. Deltagarna sover på klubbens judomattor och maten äter vi på klubben.
I går var vi på Trollträffen och Oscar Widegren var anmäld men jag hade strukit mig på grund av min allergi och att jag var trött på grund av intensiva dagar före och under lägret, det är mycket som skall planeras och fixas.

Väl på plats blev jag övertalad av tävlingsledningen att ställa upp i min viktklass och gå några matcher och flexibel som jag är, stod jag plötsligt där på mattan. Jag hade dräkten med mig för att värma upp med Oscar. Det är alltid kul att gå mot nytt folk. Där gick jag omkring i min Frölunda judo overall och tävlade för Sakura, när idrottens samarbete klubbar emellan är som bäst!


Trollträffen var en rolig tävling en klubb hade åkt hit med 40 personer! Det var nersläckt i hallen och tuff musik när finalerna startade. Några från vårt läger var på judotävling för förstagången så det blev en tuff dag för dem som syntolkade, tur vi hade rutinerade judoledsagare som Kevin, Rolando, och Eric med oss.


Det är väldigt mycket gräspollen ute i luften nu så min röst är hes och jag är trött som bara den. I går hade lägret en bra kväll på Liseberg, nästan inga köer och orsaken var förstås att alla var på Ullevi och såg Håkan.
Nu har jag sommaruppehåll med studierna alla kurser godkända! Det har varit tufft men roligt särskilt min vfu där jag hade det riktigt bra på sjukgymnastiken på Mölndal och veckoavdelning ortopedi, jag har lärt mig massor och blev trevligt bemött så det känns att jag valt rätt utbildning. Denna veckan tog de kursare jag började läsa med examen, Grattis till dem, nu skall de ut i jobb som Fysioterapeuter, lycka till! Jag som läser på dubbel tid har 3 år kvar och det känns bra.
Jag kommer nu vara mer på mattan på dagarna och sakta men säkert ladda upp till VM i Colorado springs i september dit min syster Emelie kommer följa med som min ledsagare och träningspartner.
Bild Gruppbild vi är 17 personer på bilden 8 synskadade och 9 som stöttar runt om som ledsagare och träningspartners på mattan. Tack Frölunda judo med Rolando, Caroline Alexander, Leo, Daniel Emelie och Truls som var med och genomförde ett lyckat läger.
Judo 5-8 juni




Kommentarer