Sommar 2014 med segling o judo

Under sommaren är det judoträning tidig morgon och sen kväll.
Jag kommer ställa upp i Svenska Mästerskapen för seende 5 Juli och fortsättningsvis blir det senior SM för mig eftersom jag är för gammal för U23 SM. Jag kommer som vanligt vara den enda synskadade i startfältet och här får jag riktigt bra matchträning med bästa motståndet vi kan hitta i Sverige. Vi är rätt så många tjejer i Göteborg som tränar mot Svenska Mästerskapen som i år går i Borås under SM (Nationella) veckan.


Efter SM blir det ännu mer träning och första veckan i September blir det VM i USA Colorado springs. Även denna gång ställs jag mot de andra två synklasserna som ser mer än mig men jag är taggad, känner mig tekniskt och fysiskt stark. Denna månaden så har tidningen svensk handikappidrott (nr 3)gjort en större inslag om mig och Judo. Jag har fått veta att just synskadejudon är den snabbast växande idrotten för synskadade. Vi är väldigt många judoaktiva på VM och Paralympics. Jag hoppas att vi får en B1 klass (klass för helt blinda) någon gång för då plockar jag lätt guldmedaljer och det är ju det som ens hemmaförbund hyllar och delar stipendier utefter.
http://www.shif.se/Forbundsinfo/TidningenHandikappidrott/2014/
Själv värderar jag alla vinster mot dem som ser mer än mig som grymt stort och en bragd varje match det händer! Håll nu tummarna för mig att jag håller mig skadefri och är på topp när det gäller! Bildbeskrivning: Jag sitter och styr familjens segelbåt en sen härlig kväll i Göteborgs södra skärgård.








Kommentarer