Bronsmedalj i Sveriges nationella mästerskap 5 Juli 2014



Helt sjukt jag kom hem med en bronsmedalj från SM i Judo i Borås. Jag är fantastiskt glad och nöjd att jag som blind judoka kan ställa upp mot fullt seende i Sveriges nationella mästerskap. Att jag sedan placerar mig bland 7 deltagare gör att jag är ännu gladare. Jag vill skicka ett tack till Sakura judo med tränaren Claudio Reggiani samt Frölunda judo som står bakom min satsning till 100%. Det är nu ok från domarna att vi startar med grepp i mina matcher och lite mer finns det att prata om med domarna hur man får ta grepp. Något grepp från en motståndare togs för högt enligt synreglerna men jag vill inte bråka om det utan är glad att jag kan delta i seende tävlingar på mästerskapsnivå här hemma. Det där med regler och domardiskussioner överlåter jag glatt åt förbundskaptenen för synskadelandslaget som också är min pappa Martin Pernheim.
Resultat D-­‐63   (7)
   1.   Emma   BARKELING    SPIF   Judo
   2.   Mia   HERMANSSON    SPIF   Judo
   3.   Nicolina   PERNHEIM    Sakura   Judoklubb   Göteborg
   3.   Klara   MATTSSON    Stockholms   JK
 http://www.judo.se/ImageVaultFiles/id_58219/cf_78/SeniorSM_140705.PDF

  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=656604161098394&set=pcb.656604621098348&type=1
Bild jag står på prispallen och har tagit emot min medalj


Jag har också hunnit med att jobba som instruktör på Krokholmen på seglarläger för synskadade barn och ungdomar med deras familjer. Hit kom jag själv första gången när jag var 5 år. En sommar med seglarläger är riktig sommar.
Sakura judo hemsida http://www5.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_661961/cf_87178/SM_seniorer_2014.PDF

Kommentarer