Nu är vi på väg till IBSA Judo VM 2014


 På bilden: Min syster Emelie som tränat med mig hela sommaren står bredvid mig och vi är på Landvetter flygplats för att starta den långa resan till USA Colorado springs. Vi har nya jackor där det står broderat ICA och Folksam som är sponsorer för Svenska Handikappidrottsförbundet.
Vi skall bo på OTC (Olympic Träning Center) där vi också kommer tävla om jag uppfattat detta rätt. Vi skall vara framme om 18 timmar om allt fungerar enligt tidtabell.
Många timmar blir det till att plugga, många dokument ligger på datorn och så har jag skrivit ut en bunt punktskriftspapper med ännu mer studieuppgifter. Det gäller att försöka kombinera elitsatsning med universitetsstudier så gott det går.

Vi är redan inne på andra kursveckan på Universitetet när jag nu blir borta en vecka.
Jag känner mig väl förberedd inför tävlingarna och ser fram emot att träffa alla internationella vänner igen.

Kommentarer