Träningsläger med seendelandslaget och lite förberedelser inför kursstarten nästa vecka

Hej!

Den 14 augusti åkte jag och Mikaela till ett träningsläger i Stockholm.

Det var ett läger för seendejudolandslaget och det var minst sagt nervöst att åka upp. Men lägret gick bra, jag fick mycket bra träning mot jätteduktiga tjejer, de bästa som finns i Sverige samt två danska tjejer.

Förutom att träningen gick bra så var alla väldigt trevliga och hjälpsamma. Det var inga problem att jag är blind. Det var bara någon gång som det var en övning som inte funkade men då kom tränare snabbt på en annan övning för mig. Seendelandslaget åker till VM i Ryssland en vecka före mig och jag hoppas att det går bra för dem där borta!

Själv har jag i dag en vecka kvar tills jag åker iväg till USA och det känns ganska bra. Samtidigt som jag håller på att ladda inför USA så börjar förberedelserna inför kursstarten som är nu på måndag. Jag har träffat den nya tjejen som ska hjälpa mig lite på utbildningen och jag tror att det blir bra. Det enda jobbiga är att alla föreläsare inte har skickat in sitt material så att det kan fixas till för mig. Detta kan bli lite dumt då sådant kan ta tid att fixas men vi får hålla tummarna för att det löser sig snart.


Kommentarer