Uppladdning inför Judo World

Första veckan i september 2014 är det dags att åka till Colorado springs på IBSA VM
Sommaren har varit fylld med hård träning. Det svåra har ibland varit att hitta träningskompisar som är beredda att välja en riktigt varm och överhettad dojo framför annan sommaraktivitet. Tur jag har en syster som är duktig på judo och som jag kunnat boka upp och räkna med. Att Emelie dessutom har kunnat låna bil och skjutsa mig en hel del har definitivt underlättat mina dagar.

Jag har skaffat mig en ny erfarenhet, varit på Sahlgrenska Universitetssjukhusets öronakut, ja det stämmer inte ögon utan öronakuten där de tömt ut blod och vätska ur ytterörat. En typisk kampsportskada, om man inte gör något alls kan det utvecklas ett blomkålsöra som följd. Jag var tveksam om jag skulle gå till läkare men Mattias på klubben som snart är klar läkare undersökte detta och sa att jag skulle söka för det.

Nu skall jag ha tryckförband i 5 dagar, antibiotika i 7 dagar och om förbandet går upp skall jag söka akut direkt. Lite kul att jag engagerade tre personer, en läkare, en läkarstudent och en sjuksköterska för att lägga tryckförband på örat. Nu ser jag rolig ut med tryckförband och remmar runt huvudet.
Läkarens första fråga var, vilken kampsport håller du på med?

På torsdag åker Mikaela och jag till Sth på Svenska Judoförbundets landslagsläger där det finns många duktiga tjejer i min viktklass att gå mot. Jag är väldigt glad att jag får komma och vara med på judoförbundets landslagsläger i min uppladdning inför VM. Som jag sagt tidigare så måste jag också detta VM vinna över dem som ser en och två synklasser mer än mig för att få kvalpoäng, så att träna mot fullt seende är en bra förberedelse.
länk till IPC

Kommentarer