Idrottsgalan Bosön och Elitidrottsstipendie

Idrottsgalan 2015

Förra helgen var jag i Stockholm på Idrottsgalan.
Bild; Stipendiaterna på scenen med diplom, svenska spel!
Vi som fått Riksidrottsförbundets elitidrottsstipendium 2014-2015 fick gå upp på scen och visa oss. Jag fick micken under hakan och chansen att berätta att jag läser på fysioterapiprogrammet och så fick jag även slå ett slag för judo som idrott. Vi är från massa olika idrotter vi 59 idrottare som fått stipendiet denna gång. Jag är så väldigt glad och tacksam att jag fick detta stipendiet även i år. Vi kom till Bosön under söndag eftermiddag där hade vi program före och efter galan med bra föreläsningar.
På själva Galakvällen hade vi väldigt roligt vid vår del av långbordet där alla stipendiaterna satt. Kul att byta erfarenheter med de andra idrottarna hur de får sitt liv med studier o träning att gå ihop.
Många stipendiater är från idrotter som inte är med på OS därför får de inte heller OS stöd.
Handikappidrottsförbundets personal kom o hämtade oss för att en stund träffa sponsorer som var med på galan och jag fick bra kontakt med Jysk som var en trevlig person som visade intresse för oss två som var från Göteborg och de idrotter vi håller på med. Under lägret fick vi mycket bra information av föreläsare.
Det här året blev vi ett gott gäng, för mig var det en lyckad galakväll och bra dagar på Bosön.

http://media.svenskaspel.se/sv/2015/01/19/elitidrottsstipendiater-fokus-pa-idrott-och-utbildning/





Kommentarer