Snart bär det av mot Ungern och IBSA World cup


Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker iväg till Ungern för att tävla på World cup.
Vi åker på torsdag och det är jag och Oscar som ska tävla för Sverige. Jag kör som vanligt -63 kg dam och Oscar ska tävla på juniortävlingen som går samtidigt.
Efter tävlingen stannar vi kvar på träningsläger i några dagar vilket jag tror kommer att bli väldigt givande för oss båda. Det är en bra möjlighet att få chans att träna med dem som är i den egna viktklassen för att få känna på hur de kör. Man har ju nämligen inte jättemånga minuter  på sig under tävlingen då matchtiden för oss tjejer är 4 min och för killar 5. Dessutom så får man ju bara köra mot några på tävlingen så träningsläger är verkligen en fantastisk möjlighet. Det är alltid en häftig känsla att vara på ett träningsläger för synskadade. Så grymt coolt att vara på mattan tillsammans med så många duktiga judofolk och alla är synskadade! Det är häftigt.
Men nu låter det ju som att lägret är det stora men såklart är tävlingen det som är allra viktigast. Det är en tävling som ger kvalpoäng till Rio 2016 så det är viktigt för mig att vinna matcher, såklart så många som möjligt för att kunna få så många kvalpoäng som det bara går.
Jag har som vanligt tränat på bra och hoppas på att det ska räcka långt, men såklart börjar det kännas lite nervöst.
Jag har invägning på torsdag kväll, samma dag som vi kommer fram till Eger där tävlingen kommer att gå. Dagen därpå är det sedan dags för mig att tävla, så snälla håll tummarna för mig på fredag!

Kommentarer