Kandidatcamp och nu till helgen Öppna Tyska i Heidelberg



Bild från kandidatkamp. I helgen har det varit kandidatkamp med alla som tränar och tävlar och hoppas få komma med till Rio 2016 (ca 160 personer på bilden)
Tyskland nästa!
På fredag åker vi i iväg på judotävling Öppna Tyska för synskadade.
Det blir mitt nionde öppna tyska vilket känns helt galet, jag menar jag är faktiskt bara 23 år =)
Det ska bli väldigt roligt att komma iväg men jag vet ingenting om motståndet än. Då det just har varit en World Cup och snart är dags för World Games kan man nog tänka att det inte blir en så stor tävling som andra år men det blir nog bra ändå. Det kommer i alla fall att bli ett tvådagars träningsläger efter tävlingen och det ser jag fram emot.
 
Vi kommer att bli en ovanligt stor trupp för att vara judo från Sverige med mig i -63 kg dam, George i -81 kg herr, Oscar i -81 kg junior och David i -42 kg Junior. Förutom oss fyra har vi såklart ett gäng ledare, träningspartner och medicinsk med oss, annars hade det aldrig gått när vi alla ser såpas dåligt. Det är verkligen kul att vi blir fler och fler i teamet för det är ju så mycket roligare att vara ett gäng som åker tillsammans! 

I judo skall man ha minst brunt bälte för att ställa upp internationellt fast juniorer har så klart andra krav då de inte hunnit få brunt än. 
 

Kommentarer