Tokyo en underbar plats

När jag skriver detta inlägg har vi varit ett dygn i Tokyo. Jag blev inbjuden att delta i de nationella mästerskapen för synskadade och jag känner mig väldigt glad att jag fick den inbjudan och att jag nu är här! I dag skall jag få träna på en high school?  Bra att träna så snabbt som möjligt så jag anpassar mig till tidsomställningen och jag måste erkänna att jag är rätt så nervös och förväntansfull! Denna resan är det Mikaela som är med mig här och det känns skönt för då vet jag att allt funkar för mig på mattan på rummet och runt omkring med ledsagningen. Jag är så tacksam för min tränare Claudio Regiano och alla tjejerna på Sakura judoklubb som jag får utvecklas tillsammans med. Jag har en stor förmån som har både Sakura och Frölunda judoklubb som står bakom min satsning mot Rio, utan alla er hade jag inte varit här i Tokyo i dag.  Härifrån åker jag direkt till Portugal för Europeiska mästerskapen.
Bild: Martin Jag Kodokan ordförande och Mikaela poserar framför en skrift på som Jigoro Kano skrivit. På oss har vi kläder från BudoNord med stor logga ICA Folksam swe parasport

Kommentarer