Äntligen fokus på judon


Nu äntligen är de två veckorna med IPL-kursen (inter professionellt lärande) klara och jag kan ta tag i träningen på riktigt igen.  Inte för att jag inte tränat de här veckorna men jag har inte fått ihop så många pass som jag önskat. Jag har de här veckorna legat på 4 träningar/vecka och det räcker ju inte direkt, men det var två viktiga veckor på universitetet och nu får jag i alla fall in några poäng som kan ge lite CSN.

Kvällens träning var lite intressant då vi satsade lite extra på att stå emot kast som jag har lite svårt för.Jag vill inte avslöja mer här då jag vet att både mina motståndare och deras tränare läser bloggen via olika översättningsprogram. Det var i alla fall en bra träning och det var bra att växla mellan att köra mot Mikaela och Jonny. De utför samma kast på väldigt olika sätt och det är nyttigt för mig att lära mig båda varianterna.  
Nu har även pollensäsongen dragit igång lite lätt och det känner jag av men jag började ta medicinerna i god tid så jag har ett så bra skydd det går och jag hoppas kunna klara den här säsongen lika bra som förra som flöt på ovanligt bra. Det värsta med pollenet är att jag blir så galet trött men jag tänker att nu när studieupplägget passar min träning den här våren får jag möjlighet för bra vila och återhämtning.




Bild på oss från januari månad vi som var på Idrottsgalan då Riksidrottsförbundets Elitidrottstipendium delades ut för 2015-2016

Kommentarer