Klar för RIO och reklamfilm, Kul!

Nu är det alltså officiellt. I torsdags gick förbundet ut med 14 nya idrottare som är klara för paralympics i Rio nu i september och jag är alltså en av dem. Det kanske inte var så väldigt oväntat då jag ligger 8 på världsrankingen och är bästa B1 -judokan i världen då det gäller -63 kg. Men det är naturligtvis skönt att få beskedet att allt är klart och jag ska åka till Rio.
Som jag tidigare har skrivit om här på bloggen har jag dragit ner på skolan den här vårterminen för att kunna träna bättre. Det gör att jag får tid att träna på bra här hemma men även ger möjlighet för mig att kunna åka på träningsläger som kommer upp. Jag har ett bra gäng omkring mig och utan dem skulle den här satsningen inte vara möjlig att göra. Det är ett måste för de flesta idrottarna att ha personer runt sig som hjälper till med olika saker men det är ännu viktigare då det gäller en blind idrottare som jag. De ledsagare och träningskompisar samt tränare som jag har är väldigt duktiga och jag är glad att de finns och att vi funkar så bra tillsammans! Bildbeskrivning 1 och 2 Alice o jag står i Frölunda Judos dojo som är fylld med dimma inför en reklamfilm som än så länge är hemlig. Jag har vit gi och Alice blå.
Bild 3 syns även vår tränare Claudio Regiani när en bild arrangeras. Utanför fönstren står strålkastare och lyser in i dojon. Riktigt trevliga killar var det som höll i det hela.


Kommentarer