Lite uppdatering   
 
Det går bra för mig med träningen och det är riktigt kul!  
Anledningen till att jag tycker att det är så roligt är för att jag för en gångs skull hinner både träna, äta och vila så mycket som jag vill och behöver!  Jag har inte haft så mycket skola sedan vi var i Heidelberg.
Detta är ett val jag har gjort, dels för att jag läste så mycket i höst och tog i stort sett slut energimässigt, men också för att jag vill göra en seriös satsning mot Paralympics i Rio nu i September. Jag vet att jag har det mesta emot mig då det gäller motståndare som ser på tok för mycket och ett land som tyvärr inte har möjlighet att ge mig ekonomiska möjligheter att satsa fullt på judon men jag älskar min idrott och vill bli så bra jag kan! 
  
Tyvärr hade jag inte möjlighet att åka till Grand Prix i Rio som var nu i lördags. 
Det känns tungt då det hade varit en rolig tävling att vara med på och det hade varit en chans att komma till Rio före Paralympics. Jag skulle också fått möjlighet att gå mot några av mina motståndare som kommer att vara med nu i September i Rio. 
 
Nu undrar ni kanske varför jag inte kunde åka till Rio och det handlade om att jag inte hade någon träningspartner/ledsagare som kunde följa med. Min tränare har gjort det ganska klart för mig att han inte vill att jag åker någonstans utan en sådan då jag inte kan studera motståndare själv, inte kan hitta någon att köra nästa byte med(någon som är bra för mig att gå mot och inte någon som är det motsatta) Då jag inte kan se tekniker som visas eller kan värma upp själv är det nödvändigt med en träningspartner i min storlek samtidigt som min tränare är rädd att om en sådan person inte finns så är risken stor att jag skadar mig.
Jag förstår hur Claudio tänker och håller med, men det är trist när man inte kan åka på grund av att man inte har någon med sig. Mina motståndare hade klarat sig själva och det handlar om att de ser, men eftersom jag inte gör det så funkar det ju inte för mig och det känns ärligt talat skit! Det som gjorde att jag inte kunde få med de som vanligtvis hjälper mig var för att en var iväg i Italien för att tävla själv och de andra var tvungna att gå i skolan… Men så är det tyvärr ibland. 

Kommentarer