Jag har föreläst


Jag har nu i veckan gjort min föreläsningsdebut och den var på högskolan i Halmstad

Jag har tidigare bara pratat i ungefär 20 min men nu tycker jag nog att jag kan säga att jag har föreläst för första gången. Det var under två timmar som jag skulle berätta om mig och mitt liv, dels om hur det har varit att växa upp utan syn, dels hur det funkar idag för mig, lite om mina studier på Universitetet och en hel del om min judo =)

Det kändes bra och tiden gick fort. Någonting som var kul var att Halandsposten kom dit för att intervjua mig och efter föreläsningen var det flera personer som kom fram och sa att det hade varit jättebra. Det var till och med en tjej som ville bli fotad tillsammans med mig och det  var såklart kul men lite oväntat =)

 

Nu håller jag tummarna för att jag ska få fler chanser att föreläsa speciellt då jag behöver pengarna för min satsning mot Rio!

Kommentarer