Svenska mästerskapen Judo


Förra helgen var det SM i Stockholm och det gick väl helt ok för min del. Jag vann inga matcher men fick tre matcher och tog lite poäng till exempel en wazari i första matchen mot en tjej från Sundsvall. Det var sjukt nära att jag vann den matchen men i sista sekunden tog hon sig ur min fast-hållning, kastade mig därefter och vann med det matchen. Jag är nöjd med min första match där jag verkligen kämpade på rejält och kände att jag hade henne flera gånger men såklart hade det varit skönt om jag kunnat hålla kvar de där få sista sekunderna.




Andra och tredje matchen förlorade jag också på olika kast men sammanfattningsvis kan jag väl säga att det var kast som man ofta har lite svårt för när man är B1 och därför får jag jobba lite till på att lära mig att stå emot dem. Jag tror inte att de här tjejerna kände till vilka tekniker som blinda har svårt för men det gör garanterat mina motståndare inom IBSA-judon. Så det är viktigt att jag verkligen lär mig att inte bli kastad på dem till Rio.
De två sista tjejerna jag mötte hade bra tekniker men jag kände att jag var fysiskt starkare än dem och det är ju alltid någonting. Nästa gång kanske jag kan använda mig mer av styrkan som jag faktiskt har på ett lite mer effektivt sätt och kanske att det går bättre då? Det var lite jobbigt för jag kände att jag hade mer att ge men som sagt, nästa gång så får jag nog till det bättre och SM är ju inte mitt stora mål på något sätt.

Kommentarer