Os läger i Judo

Jag har varit på OS-läger i Stockholm

I måndags morse åkte jag och Evelina upp till Stockholm och Bosön för att delta på OS lägret där vi var 16 aktiva varav 5 tjejer. Det blev riktigt bra träning och det är verkligen givande för mig att få träna tillsammans med seendelandslagstjejerna. Det finns ju inte bättre motstånd!
Det var en blandning av löpning, fys och såklart judo på lägret som var en del i uppladdningen inför Rio för OS-gänget och mig.
Alla är väldigt snälla och hjälpsamma och jag känner mig välkommen även då jag av förklarliga skäl inte är på deras superhöga nivå. Det var mycket media på lägret och det är kul att judon äntligen börjar få lite mer uppmärksamhet =)
Evelina var med mig för första gången som ledsagare och det kändes riktigt bra! Evelina är en trevlig tjej som är bra på judo plus att hon är en bit längre än mig vilket är bra då vissa av mina motståndare också är det och jag därför behöver träna mer med långa.

Vi fungerar även bra rent socialt och det är såklart väldigt viktigt då vi tillbringar mycket tid tillsammans. Nu närmast är det hård träning här hemma som gäller med 2 pass per dag. Nästa resa blir till Frankrike tredje juli där det är träningsläger till den åttonde juli.

Parasportförbundet har tagit farm en låt inför RIO Även denna gång fick judo komma med på en liten filmsnutt klicka på länken swe parasportens låt om Paralympics i RIO1

 

Kommentarer