Snart åker vi till England och Grand Prix

Hejsan!

Ja snart är det äntligen dags för oss att åka iväg till England där jag
och Oscar ska tävla på Grand prix i Birmingham. Det blir den sista tävlingen inför Paralympics i Rio vilket betyder att det förmodligen blir jättemånga tävlande. Jag hörde att vi visst blir så många att vi måste bo på tre olika hotell.

Jag tycker att det ska bli jättekul att få tävla igen, det var ett tag sedan Svenska Mästerskapen och jag är redo =) Vi kommer att vara ett relativt stort team även om vi bara är två aktiva men det behövs ju folk då vi båda är B1. Anledningen till att de yngre killarna inte kommer med den här gången är för att det enbart är seniortävling.

Efter tävlingen är det som det ofta är ett gemensamt träningsläger och jag ser fram emot många bra byten. Innan vi åker så har jag några grejer att klara av på universitetet vilket är ett etikseminarium samt examinationen av min projektplan. Jag hoppas att allt går bra!  I dag dök en Journalist upp på distriktsträningen så det blev en intervju och fina bilder till ett senare reportage.

Kommentarer