OS judon är klar och jag laddar för fullt

Det har varit väldigt spännande och inspirerande att mellan träningarna
titta på judon på OS. För en gångs skull sändes allajudodagarna med Svensk kommentator vilket var jättekul! De fyra svenskarna gjorde bra ifrån sig och Markus Nymans femteplats var verkligen imponerande.
Imorgon åker jag tillsammans med Alice och Martin till England för
ett sista träningsläger innan vi den 30/8 åker till Brasilien.
Jag känner mig i bra form även om det är några veckor kvar tills den riktiga toppningen. Men jag kan lugnt säga att jag aldrig tidigare varit i så bra form som nu och aldrig tidigare varit mer redo för en tävling! Jag vill så sjukt gärna prestera på topp i Rio och visa alla hur bra jag faktiskt är

Det är bra att klassningsfusket äntligen börjar lyftas upp till diskussion. Jag har tidigare sagt det och säger igen att vi har alldeles för mycket fusk med klassningar i judon men också i andra idrotter. Men då judon är den idrott jag kan så är det den jag kan uttala mig om. Vi har sjukt många fuskare och speciellt i min viktklass. Det gör det hela ännu tuffare då jag inte bara ska försöka visa att jag är världens bästa synskadade judoka utan även vinna över seende. 
Men jag har som min tränare ofta säger till mig, slagit duktiga seende så det är bara att göra det igen i Rio och hjälp vad bra det skulle kännas om jag som blind slår de som fuskat sig in i vår allra största tävling!

Kommentarer