Perspectives from a blind Paralympian Physiotherapy student

Jag skall åka till södra Storbritannien och föreläsa för bland annat studenter i fysioterapeutprogrammet samt arbetsterapiprogrammet.  Föreläsningen är även öppen för allmänheten och jag vet att en ung kille som håller på att förlora synen kommer dit också och lyssnar på detta.

De vill att jag berättar om hur jag upplever det att vara fysioterapeutstudent och blind och jag kommer prata om hur jag upplever att utbildningen fungerar/inte fungerar för mig.
Jag har fått en del exempel att prata om under de senaste veckorna.

I inbjudan står det

This is how I see the world in Sweden and beyond: perspectives from a blind Paralympian Physiotherapy student
This is how I see the world in Sweden and beyond:...
https://www.eventbrite.co.uk/e/this-is-how-i-see-the-world-in-sweden-and-beyond-perspectives-from-a-blind-paralympian-tickets-29080646998

Kommentarer