Vi är på German Open i Heidelberg!

Bild 1. Jag sitter på uppvärmnings mattan i väntan på prisutdelningen
Bild 2. I Tävlingshallen. Alice tar fotot, på bänken sitter Johannes, Martin och Oscar, Disa sitter på golvet framför, Kristina på väg till bänken och jag står bakom.
Bild 3.Gruppbild, efter tävlingen Disa, Jag och Oskar som håller om oss alla med sina långa armar och Johannes längst till höger.



Det är det tredje dagen vi är här i Heidelberg. Jag har verkligen sett fram emot detta under lång tid och det är kul att vara igång igen och jag har nu kört min första tävling sedan Rio. Nu är träningslägret i full gång och hit kom de som är synskadade på riktigt, vi som uppskattar att träna tillsammans! Inga fuskare skönt!
Vi åker denna gång med ett stort gäng, fyra aktiva, varav två juniorer(Disa och Johannes) och två seniorer(Oscar och jag) samt en ledsagare(Alice), en fysioterapeut(Kristina) och förbundskaptenen(Martin). Det är kul att vi nu är två tjejer och två killar och roligt att halva gänget är från Stockholm och halva från Göteborg men jag hoppas att vi snart får med aktiva från fler städer.
Oscar hade ett tufft motstånd som ung senior  i -73 kg och har utvecklats enormt sista året!! Disa är med för första gången och Johannes är med för andra gången här i Heidelberg. Alice som ledsagar oss alla på mattan har tack o lov massor av energi så vi har fullt upp med byten på träningslägret och så ser Alice också till så allt fungerar runt ikring.

Jag är väldigt glad att det nu visar sig att vi jobbar rätt med rekryteringen i Svensk synskadejudo då vi nu har både topp o bredd! Vi har dessutom fler ungdomar där hemma som tränar på flitigt och vill mycket med sin judo.

Kommentarer