Några dagar i Malmö


Den här veckan har jag varit i Malmö för några dagar tillsammans med en fysioterapeut som också är blind. Det var väldigt givande och jag har både lärt mig en del och fått upp lite självförtroende vilket var riktigt skönt!  Hon är en fantastisk person och vi har redan pratat om att jag ska komma ner till henne en omgång till i höst. Jag tycker att det är riktigt häftigt att hon har eget vilket funkar bra och att hon gör ett så bra jobb med många nöjda patienter!
Det var kul när det var nybesök och hon inledde med "bara så du vet kan ingen av oss se dig". Jag tror att de patienter som var där under de dagarna jag var hos henne nu kommer att tro att det är vanligt med blinda fysioterapeuter då varken hon eller jag inte ser.
Det var också skönt att höra att hon också hade problem under sin utbildning med samma områden som jag haft och att hon vill stötta upp och hjälpa mig att lära in de moment som jag tycker är kluriga.
Helt fantastiskt att det finns så underbara människor!
Det var såklart också kul att träffa min lillasyster som bor i Malmö och även några kompisar, som jag kunde träna och luncha med.
Idag hade vi skype-möte om fysioterapidagarna där jag ska vara med och prata. Se tidigare inlägg.

Kommentarer