IBSA World Cup Turkiet


I torsdags kom vi hem från världscuptävlingen i Turkiet där jag startade turneringen som tredjeseedad och tack vare vinsten mot Spanjorskan som jag inte vunnit över sedan 2011 lyckades jag ta mig till bronsmatch där jag mötte en mycket duktig brasilian ska. Tyvärr förlorade jag den matchen men kände dock att jag körde bra mot henne och jag hade definitivt mer att säga till om denna gång jämfört mot förra gången vi möttes vilket var världscupen i Uzbekistan. Jag tror absolut att jag har möjlighet att vinna över henne men måste bara ordning vissa tekniska detaljer.

Det är skönt att känna att de rent fysiska delarna det vill säga konditionen och styrkan funkar riktigt bra och detta mycket tack vare den fina hjälpen jag får av Albin. Nu ska jag snart ett nytt upplägg kring styrkan och konditionen och ska vi fokusera lite andra delar det ska bli spännande. Efter tävlingen var det som det ofta är ett träningsläger vilket blev rätt bra trots den extrema värmen i lokalen och jag fick verkligen ut min judo ett bra sätt.

Kommentarer