Sommar!

 Den här sommaren har än länge varigt riktigt bra för min del. Den inleddes med ett nordiskt träningsläger i judo som jag var med och arrangerade. Lägret var här Göteborg närmare bestämt på Frölunda judoklubb som ju är min första judoklubb och även den klubb där jag idag är tränare.  Lägret blev lyckat och vi hade deltagare från både Sverige, Danmark och Finland. För första gången var det faktiskt fler tjejer än killar lägret vilket jag tyckte var extra roligt
Gruppbild från lägret. 


Bara några dagar efter att lägret avslutats åkte jag tillsammans med Mikaela som ju är min ledsagare träningspartner till England för två veckors träningsläger Brittiska judoförbundets ttefina judocenter i Walsall Utanför Birmingham. Det blev två mycket bra och judofylda träningsveckor och jag fick verkligen massor av bra randoribyten. 
Jag uppskattar verkligen att jag har möjlighet att åka dit och träna och  planerar att till fler veckor r under resterande del av 2018. 
Förutom den riktigt bra tärningen i England är både tränare och aktiva trevliga, hjälpsamma och jag mår verkligen bra av att åka dit lite och då. Extra viktigt blir det vi här i Sverige inte riktigt har det underlaget av många duktiga judotjejer i min storlek som de faktiskt har där!

Bild Mikaela och jag glada i ett köpcentrum

Bild   Mikaela och jag rufsiga och svettiga efter ett pass

Förutom allt kring judon har jag även varit iväg och varit seglarinstruktör seglarläger för familjer med synskadade barn från hela  Sverige.  Det var två intensiva veckor med många härliga barn och mycket segling, rodd, sol och bad. 
 
 



 

Kommentarer