Brons på World Cup i Kazakstan!!!


För några dagar sedan kom vi hem från World cup tävlingen i Kazakstan där ni som följt tävlingarna via länk eller följer mig på Instagram redan vet att jag tog en bronsmedalj efter ett gäng rikt tuffa matcher! Jag gjorde verkligen bra ifrån mig och är i stort nöjd över mitt resultat. Jag var den enda klassad B1 i -63 kg och som jag tidigare nämnt finns det lite väl många som nog ser för mycket för att egentligen få deltaga.

igt
Jag tycker verkligen att man måste ta tag i det här problemet att vi som ska vara där inte behöver slåss mot seende för att ta medalj.
galet de som är klassade B3 ser sämre än de som är klassade B2.
Men trotts allt tog jag medalj denna gång och det känns såklart bra! Nu måste jag bara hitta ett sätt att vinna mot den där superduktiga Brasilianskan jag förlorat mot alldeles för många gånger! Jag hade ett prat med Mikaela och vår tränare Jörgen om det igår och han gav oss några bra ideer att jobba vidare på, nu handlar det mest om att verkligen till et när det gäller! Jag tror att det är möjligt att slå henne men det kommer inte vara lätt och jag faktiskt lyckas då ska det firas!!! =) 
Bild från prispallen

Bild medalj och diplom

Efter tävlingarnas slut var det som vanligt träningsläger som i princip enbart bestod av randori. 
Jag är nöjd med min prestation lägret och med det riktigt bra motståndet jag fick där. 

Av någon anledning känner vi oss alla i Svenska teamet fortfarande lite slitna efter resan vilket ledde till att träningen igår väl inte var den bästa jag gjort men vi får väll hoppas att det börjar kännas lite bättre snart igen. Teambild med domare

Kommentarer