VM 2018





Det var nu drygt en månad sedan jag tävlade på VM. Det var ett VM där jag hade hoppats på att ta medalj men även om det var sjukt nära en sådan placering så jag tog mig till bronsmatch mot Kina men tyvärr lyckades jag inte vinna den denna gång.

Men även om jag inte riktigt nådde hela vägen är jag nöjd! Jag vann många tuffa matcher, jag är speciellt nöjd med matchen mot Azerbajdzjan då hon är en otroligt svår motståndare och har många höga medaljer både på IJF tävlingar det vill säga i seendejudon och flera höga medaljer i parajudon så som EM guld förra året. Jag blev åter igen den bästa blinda(B1) i min viktklass och jag ligger nu tvåa på världsrankingen(alla synklasser) vilket jag är mycket nöjd med.

Efter tävlingen var jag helt slut så det var skönt att kunna ta lite semester vilket jag gjorde en vecka i Spanien tillsammans med min pojkvän och två andra kompisar. Sedan vi kom hem igen har fokuset legat på utbildningen och jag är glad att kunna berätta att jag nu är klar med första terminen på master programmet. Nu är det bara sju år kvar. Jag berättade för en av lärarna att jag inte kan komma på andra träffen under vårterminen då jag är iväg på tävling i Japan och det var väl inte jätte uppskattat... Men vi får hålla tummarna att det löser sig på något sätt.