IBSA Europe Prag

Jag var för vågra veckor sedan i Prag för att representera Sverige på ett möte med internationella
blindsportförbundet. Mötet handlade om hur framtidens idrott för europa kan
komma att se ut och
lite extra fokus låg på ungdomm och rekrytering. Båda två områden som ni som känner mig vet att
jag verkligen brinner för!
Jag tror nog att mina tankar speciellt i barn och ungdommsfrågorna kan ha hjälpt till att få vissa att i
alla fal
l tänka efter lite mer och jag fick många trevliga samtal med representanter från flera läner
som är intreserade av att utväckla sammarbeten!
En annan kul sak som hänt är att jag blivit nominerad till årets förebild inom parasporten vilket jag
verkligen
är stolt över! Ni som hoppas på mig får gärna gå in på svenska prasportförbundets
facebook eller instagran och skriva att ni hejar på mig samt om möjligt en kort text om varför.
Jag var för några veckor sedan i Prag för att representera Sverige på ett möte med Internationella Blindsportförbundet (IBSA). Mötet handlade om hur framtidens idrott för Europa kan komma att se ut och lite extra fokus låg på ungdom och rekrytering. Båda två områden som ni som känner mig vet att jag verkligen brinner för!
Jag tror nog att mina tankar speciellt i barn och ungdomsfrågorna kan ha hjälpt till att få vissa att i alla fall tänka efter lite mer och jag fick många trevliga samtal med representanter från flera länder som är intresserade av att utveckla samarbeten.
En annan kul sak som hänt är att jag blivit nominerad till årets förebild inom parasporten vilket jag verkligen är stolt över! Ni som hoppas på mig får gärna gå in på svenska prasportförbundets facebook eller instagran och skriva att ni hejar på mig samt om möjligt en kort text om varför jag ska vinna. 
#parasportgalan2019.

Här är en länk för dig som vill veta mera

Kommentarer